Laatste weekje australie en aankomst Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Clerck - WaarBenJij.nu Laatste weekje australie en aankomst Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Iris Clerck - WaarBenJij.nu

Laatste weekje australie en aankomst Singapore

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 Februari 2013 | Singapore, Singapore

Woehoeeee ik ben in azie! Wauw betekent alweer dat mijn laatste drie maanden ingegaan zijn! De tijd vliegt echt voorbij. Mar eerst even mijn laatste weekje australie.

Nadat ik aangekomen was op Sydney airport ben ik naar Heather en curtis gegaan. Zij hadden al heerlijk voor me gekookt, dus we hebben lekker bijgekletst met een wijntje (1,5 liter champagne die ik gekocht had..). Toen lekker gaan slapen. Curtis en Heather hebben een appartement (1 kamer) aan de noordkant van de harbour bridge, toplocatie! En het ging prima met zijn drieën op een kamer, dus heel blij dat ik daar kon blijven.
De volgende dag zijn Heather en ik lekker door Sydney gaan slenteren. En vooral eerst uitgeslapen, erg fijn. Ik wist nog steeds niet wat mijn plannen werden voor aankomende week en zat te twijfelen tussen Melbourne, byron bay of een duikcursus op bondi. E laatste optie viel af, omdat het gewoon erg duur is. Naar byron bay zou ik ook weer kosten aan accommodatie kwijt zijn en in Melbourne mocht ik slapen bij Lisa (een vriendinnetje van Marije (vriendin uit Groningen) die ik een keer in Nederland ontmoet heb). Het werd dus de laatste optie, dus een retourvluchtje Melbourne van maandag tot woensdag (ik zou die week dus 4x vliegen...). Heather en ik boekten een wijntje de volgende dag naar hunter valley. Ik hou van wijnen, dus het was weer genieten. Ook heel veel plezier gehad tijdens het wijnproeven met onze eigen legenda. Op donderdagavond lukte het om met marjolein (vriendinnetje uit Groningen) af te spreken. Was super haar weer te zien! Heerlijk gegeten en vooral heel veel bijgekletst. Ervaringen gedeeld en de tijd was eigenlijk veel te kort. Maar toch erg fijn elkaar weer gezien te hebben.

Zaterdag zou ik dan eindelijk naar de blue mountains (poging 3). Helaas stortregende het en na een mislukte poging om een lunchplek te vinden en zeiknat geregend te zijn, hebben we maar kaartspelletjes gespeeld. Ook zijn we naar het police en Justice museum geweest, met tentoonstellingen en cellen van het rechtssysteem in Sydney. Savonds gingen we uit eten en naar de moonlight cinema, een open lucht bioscoop. Het was al poging drie van Heather en curtis, want beiden keren waren afgelast door de regen. Gelukkig was het nu wel opgeklaard en konden we lekker gaan kijken naar gangstersquad. Alleen natuurlijk begon het halverwege de film te regenen.. Film weer afgelast. Balen! Toen nog een afscheidsdrankje gedaan met Anthony (van Vegas) en Mark (van nieuw Zeeland). De volgende dag was het weer heerlijk zonnig, maar was toch ietwat brak, dus uitgeslapen. Ik had met mayo afgesproken in het hyde park te gaan chillen. Maar door miscommunicatie en elkaar niet kunnen vinden, is dit niet meer gelukt. Ik baalde daar wel een beetje van, want had graag nog gedag willen zeggen. Toen de rest van de dag maar lekker niks gedaan en in de zon gezeten.

De volgende morgen vertrok ik vroeg naar Melbourne.. Bijna mijn vlucht gemist (gebeurde ook op de terug weg), dus misschien moet ik toch maar iets eerder weggaan. Rond de middag kwam ik aan bij Lisa. Superleuk haarweer te zien, na twee jaar. We gingen naar het museum van omving images. Gratis en superleuke tentoonstellingen. Vooral alle technologie ontwikkelingen, en dingen uit films met Australische acteurs. Zoals de jurk uit Moulin rouge van Nicole Kidman. Daarna bij Lisa thuis heerlijk Vietnamees gegeten, had haar moeder klaargemaakt. De volgende dag zijn we Melbourne ingegaan. Heb ik een regenjas weten te scoren en wandelschoenen (dom, dom meegegeven aan mijn ouders). Gezellig geluncht met een vriendin van Lisa. Naar de film geweest (waar het niet afgelast werd door regen, want we zaten in de bios) en Savonds afgesproken met Sarah. Gelukkig dit keer meer tijd om bij te kletsen. Heerlijk dumplings gegeten en naar twee hele leuke barretjes geweest. E volgende dag was alweer mijn laatste dag in Melbourne. Met Lisa in het park gezeten en nog naar de outletstores geweest. Toen weer het vliegtuig op naar Sydney. Kwam bij Heather en curtis aan, nog een wijntje gedaan en op tijd naar bed, want de volgende dag klaarmaken voor mijn vlucht naar Singapore.

Sochtends werd ik te vroeg wakker (misschien lichte stress?). Moest namelijk nog wassen en had nog een lunchafspraak met Magda (van mijn outbacktrip). De was was gelukkig snel klaar en daarna heerlijk met Magda geluncht. Erg leuk haar nog even te zien en nu weer een logeeradrssje in Praag erbij. In de trein werd ik lastig gevallen door rare mannen die hun facebook wilden geven. Het bleek dat het tijd was om weg te gaan uit Sydney.
Wel weer echt een fantastische tijd gehad in australie. Veel gezien en vooral gemeet met vele fantastische mensen die ik al kende van het reizen. Ook twee hele dierbare vriendinnetjes erbij waar ik mee in Sydney heb mogen zitten (an en san) en vergeet natuurlijk het reizen met mijn ouders, oom en tante niet.

Het vliegtuig in ging voorspoedig en toen begonnen de kriebels wel te komen. Had superveel zin om an te zien en was ook wel een beetje zenuwachtig voor azie (toch heel anders dan wat ik gedaan heb). In het vliegtuig begon het besef. Wat weet ik nou eigenlijk van azie en de landen waar ik heen ga. Nou bar weinig dus! Er wonen Aziaten haha en ze eten vast veel rijst. Ach klaar voor het avontuur.

Nadat ik geland was, kwam de eerste klap. Tropisch klimaat.. Zweette meteen de pan uit.. Daarna klap twee.. Ow ja geen Engels.. Was even van mijn apropos. Naar het hostel komen ging heel easy, want an had me goede aanwijzingen gegeven. 3: het regende buiten, hello Singapore. 4: de eerste eettent die ik zag was de burgerking (hallo westerse invloed). En toen kwam ik aan in het hostel! Echt fantastisch megaleuk om an weer te zien! Heel veel bijgekletst met een fles bubbels van de hunter valley. Toen naar bed.. Voordat we naar bed gingen, lekker tandjes poetsen.. Daar was punt 5: een huge ass kakkerlak.. Men ik werd crazy.. Dus maar naar de andere wc gegaan.. Anne vond het nogal grappig om deze naar mij te trappen.. Dus ook hier rende ik gillend de wc uit... Hilarisch eigenlijk wel.. Zal er toch aan moeten Wennen.. En toen kwam het niet zo leuke moment, punt 6: we ontdekten in anne haar bed bed bugs (soort luizen die zich voeden aan je lichaam). Nou als je die in je spullen krijgt. Ben je echt niet blij... Alles wassen en je komt er heel lastig vanaf.. Om 2 uur snachts dus van kamer verplaatst, waar we onrustig in slaap vielen.. Het idee dat er beesten over je heen lopen en je gebeten wordt is niet echt fijn... Maar goed.. Opzich wel redelijk fris en fruitig wakker en nu klaar voor mijn eerste avonturen in azie. Heel erg veel zin in!

Tot de volgende keer maar weer!
Kussen Iris

  • 01 Maart 2013 - 19:38

    Jeannet Straver:

    Hallo Iris,

    Super leuk om je verslagen te lezen vooral het verslag dat je heb gemaakt toen je ouders er waren heel herkenbaar. Geniet van de laatste 3 maanden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 15616

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 25 Mei 2013

Mijn wereldreis!

Landen bezocht: